Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Kreativa sidan av mig...

Av Emmeli - 17 december 2008 16:22

...mitt jobb på förskola har verkligen utvecklat mig som pedagog på många sätt. Även om det skiljer sig en del från lärarjobbet så har det många likheter. Jag jobbar på en "nyare" förskola och därför finns det inte så mycket material. Jag är inte bara hundnörd utan även en pysselfia så det har verkligen varit en fröjd att jobba! Den senaste tiden har jag sytte en hel del och resultatet blev en saga som man tillsammans med barnen kan dramatisera: Sagan om vanten! En gubbe går med sin hund och tappar sin vante (ett tält symboliserar vanten) och en massa djur sover i den under vintern (jag har sytt en räv, varg, hund, kyckling, groda, mus och björn). Pedagogen läser sagan och barnen lever sig in i den! När jag provade den första gången räknade jag med en grupp förvirrade barn men plötsligt hör jag från tältet ett barn som viskar: - Hon läste att björnen sover så sov nu. Då vet man att det var helt rätt sak för dem...


Jag har även sytt en massa mössor till sången: Röd röd röd är mössan på mitt huvud. Röd röd röd är rocken som jag bär. Allt som är rött det tycker jag är vackert för min lilla vän är tomtefar. (Det fetstilta byts ut till andra färger och andra yrken som passar färgen. Barnen letar sen efter sin lilla vän på bilden. Nu kan de den sången iallafall :)


Förr målade jag en hel del på träsaker och i veckan fick jag nytta av det. Våra barn älskar Blixten McQueen så nu var det dags för en flanosaga med det. Här kommer bilarna jag målade. Blixten McQueen, Chick, Sally, Kungen, Sheriffen och Dr Hudson.


...tänka sig jag är mer än en hundmänniska och det ska jag dela med mig av efter jul då jag hoppas hitta en bra bärbar dator och kan göra om min hemsida. En del med hundträning och en del med Emmelis fix och trix med hårklippning, inredning, pedagogik, sysaker osv....

Visst är det underbart med barn och att få vara kreativ!

 
 
lotta

lotta

18 december 2008 19:47

En sådan pedagog drömmer nog alla vi föräldrar att ha till vårt barn..helt hemma här också några timmar om dagen.;) vad fina grejer du gjort...och donar o fixar. Ser fram emot din nya sida:):)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
lotta igen...

lotta igen...

18 december 2008 19:49

Föressten är rufus bra i sin lilla fot nu??

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

emmeli

19 december 2008 13:51

Tack snälla! Rufus haltar inte längre som i början men ibland haltar han till, men han sträckte sig nog bara rejält tyvärr. Men nu vilar vi några dagar och ser till att öka dosen av hjärngympa bara. En cavalier kan otroligt nog bli understimulerad med :)

 
lotta

lotta

19 december 2008 16:56

stackars lillkillen!! Igår börja vi med det där att backa upp mot väggensaken du skrev om!! Fast vi har bara kommit till gå upp på stol med bakbenet, det gick fort att få in..fortsättning följer;)kolla in, jag la in film på det idag!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

22 december 2008 22:16

GOD JUL O GOTT NYTT ÅÅÅÅÅÅR!!!!!!!!!!!!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Maria, Teddy & Jaffa

Maria, Teddy & Jaffa

24 december 2008 05:13

Ha en riktigt, riktigt god jul! :-) Och ett gott nytt år om vi inte hörs innan dess!

http://www.teddyjaffa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmeli - 5 augusti 2009 08:25

Igår körde jag, Malle, Istvan och Stefan en underbar bana under den allmänna träningen. Jag fick träna på att kalla in Molle genom däcket, stanna i starten, "fel" tunnelingång, framförbyten, kontaktfält, slalomingång mm. Både Molle och jag hade en un...

Av Emmeli - 31 juli 2009 21:14

Idag började vi dagen med att promenera från Glasmästaren då jag tyvärr fått stenskott...en lagom promenad för att sedan bli bjuden på middag på Wettern Magasinet som jag starkt rekommenderar! Tack snälla mamma och pappa även om jag kunnat rulla hem!...

Av Emmeli - 27 juli 2009 20:16

Ja det kan man verkligen undra. Igår var vi ute på sjön hela dagen och fiskade så jag borde varit trött när jag vaknade, men istället vaknade jag mett ett leende på läpparna och massor energi! Så skönt! Därmed bar det ut på en promenad i skogen på 1,...

Av Emmeli - 24 juli 2009 20:15

Idag har jag spenderat hela dagen i Örebro med T:s syster på Mariebergs köpcentrum. Superkul! Eftersom jag själv inte varit så aktiv med dogsen måste jag passa på att visa världens gulligaste kusin. Efter 2 h hos frisören såg allas vår Nellie ut så h...

Av Emmeli - 23 juli 2009 15:36

Grattis till världens bästa Linn och Agnes till uppflyttningen till agilityklass 3 i small, samt världens bästa coach Carina! Önskar jag varit där och kramat er men jag får sitta här hemma och fälla en lyckotår!...

Ovido - Quiz & Flashcards