Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Världens sämsta matte med världens bästa Rufus

Av Emmeli - 7 juli 2009 09:33

Igår när jag skulle träna agility med båda hundarna flippade Rufus ut fullständigt. Han skällde och skrek verkligen och varken Malle eller jag fattade vad det var. Han hade ju precis tränat lite och fungerade jättefint. Efter en lång stund och vi äntligen var färdiga inser vi att han skriker och skäller efter Iss. Vi kunde inte ens gå av hundar tillsammans då han reagerade som att det var en löptik, men Iss är ju en DET.


Jag hamnade i den här situationen man inte alls vill hamna i och skäms över efteråt. Jag brottade ner honom och försökte få honom att ligga på sidan för att lugna ner sig, han fullkomligt skriker och rycker upp huvudet hela tiden för att få det nerputtat av mig samtidigt som han gång på gång svarar med att försöka hugga mig! Stressad till max börjar tårarna komma även om jag försöker lugna ner mig men att se sin hund ligga där som inte hör mig, blir rödsprängd i ögonen, flåsar som en tok, sprattlar, hugger OCH har två typer av hjärtfel är bland det värsta jag kan tänka mig. Jag låg säkert där 20 min och sen gav jag upp och satte in honom i bilen. Väl hemma låg han i sin bur 30 min för att varva ner och kom sen ut och var lika i gasen, men sen var han helt slut. Varför skriver jag då detta!? Jo ta vara på era hundar och ta inte för givet att de är friska eller hör er. Att Rufus är döv är så oerhört jobbigt och det tar så hårt på mig och honom. Han har blivit mer stressad och jag sörjer att jag aldrig mer kan berömma honom med ORD, berätta vilken underbar prins han är och säga att jag älskar honom. Denna dag hoppas jag aldrig kommer igen och därför letade jag upp stunder jag tokälskar med Rufus. Här hittade jag en film från förra året då Rufus gick så fint på agilitybanan i Boxholm. Så här drömmer jag om att se honom igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmeli - 5 augusti 2009 08:25

Igår körde jag, Malle, Istvan och Stefan en underbar bana under den allmänna träningen. Jag fick träna på att kalla in Molle genom däcket, stanna i starten, "fel" tunnelingång, framförbyten, kontaktfält, slalomingång mm. Både Molle och jag hade en un...

Av Emmeli - 31 juli 2009 21:14

Idag började vi dagen med att promenera från Glasmästaren då jag tyvärr fått stenskott...en lagom promenad för att sedan bli bjuden på middag på Wettern Magasinet som jag starkt rekommenderar! Tack snälla mamma och pappa även om jag kunnat rulla hem!...

Av Emmeli - 27 juli 2009 20:16

Ja det kan man verkligen undra. Igår var vi ute på sjön hela dagen och fiskade så jag borde varit trött när jag vaknade, men istället vaknade jag mett ett leende på läpparna och massor energi! Så skönt! Därmed bar det ut på en promenad i skogen på 1,...

Av Emmeli - 24 juli 2009 20:15

Idag har jag spenderat hela dagen i Örebro med T:s syster på Mariebergs köpcentrum. Superkul! Eftersom jag själv inte varit så aktiv med dogsen måste jag passa på att visa världens gulligaste kusin. Efter 2 h hos frisören såg allas vår Nellie ut så h...

Av Emmeli - 23 juli 2009 15:36

Grattis till världens bästa Linn och Agnes till uppflyttningen till agilityklass 3 i small, samt världens bästa coach Carina! Önskar jag varit där och kramat er men jag får sitta här hemma och fälla en lyckotår!...

Ovido - Quiz & Flashcards