Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Molles debut avklarad i Vadstena

Av Emmeli - 8 juli 2009 08:14

Igår eller i måndags rättare sagt ringde jag Malle och frågade om jag fick utmana henne i att starta vår första tävling. Tyvärr satt hon då hos veterinären så jag fick starta själv med ett enormt stöd ändå. Vi är ju ändå hel och långhalm vad gäller träningen och gör en gemensam utveckling.


Vi tyckte att vi hade planerat dagen riktigt bra då vi båda åkte till "våra" gym för att sedan ta med gamlingarna (läs Rufus och Baby) ut och spåra. När vi väl kom ur skogen var det en timma kvar till anmälan så lite svettigt blev det. Malle hade lagt ett spår i riktigt svår terräng och Rufus blev riktigt trött så jag knappt kom fram på en hel del ställen och fick släppa linan ett flertal ggr. Han spårade riktigt bra, även om Malle lade mycket mindre blod än vad jag brukar. Borde verkligen få tummen ur med ett anlagsprov.


Åter till debuten...


Kommer dit men fegar lite och anmäler mig när det är fem minuter kvar för att slippa starta först. Jag var grymt nervös, men så förväntansfull!


Analysen kommer sen med filmerna som jag hoppas få idag eller imorgon. Agilityklassen slutade vi på en 4: placering med tiden 36.12 jämfört med vinnarens 36.38 Vi hade 5 fel i slalom då jag valde att inte fega utan skicka in honom från kl 4, även om jag på filmen såg att han inte var vaksam på att jag försökte dra honom mot mig och så var jag inte tillräckligt tydlig. Men hur mycket tappade vi inte där?


Hoppklassen vann hann på tiden 29.78 jämfört med tvåan som hade 38.59 med en vägran då hennes hund inte såg den genomskinliga tunneln (helt förståeligt) och sprang runt. Men det här loppet var underbart då min attityd var- kör järnet och inget feg här och Molle jagade mig så gott han kunde. När vi kom i mål kom en underbar kvinna (läs Emöke) fram och gav mig "give me 5" och sa vilket samspel, vilket team. Det är den känslan jag hade och det är det vi jobbar mot och f**n va bra han gick!


Nu ska det bli kul och se när han får upp den fart han har på träning och om det var lite nervositet från oss båda med miljön mm. Den här tävlingen gav mersmak och gav mig det kvitto jag ville ha dvs att vår träning ger resultat och att vi utvecklas tillsammans.


Nu ska jag gå vidare med mitt leende och ut på promenad med båda busfröna! Idag är jag extra lång och extra kaxig men visst är det härligt att man får vara det ibland ;) Och det bästa av allt är att jag igår inte brydde mig ett dugg om resultatet (även om jag skriver dem här för dem som läser) utan det var delar av loppen och att vår grundträning ger resultat som var det viktiga och glädjeämnet! Samt hans hastighet (vilket är därför jag jämför tiderna) och min glädje från start till mål. Vi hade kul!

 
 
Malle

Malle

8 juli 2009 16:27

Hehe ja det var en härlig kväll, ni gjorde ett jättefint lopp och tog en välförtjänt seger!

http://xamarlenax.blogspot.com

 
Åsa o toktassarna

Åsa o toktassarna

10 juli 2009 15:53

härligt! Ska bli kul att se er!

Jag lånar bilden o lägger på min blogg. Fint exempel på dålig grundträning :)

http://www.toktassarna.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmeli - 5 augusti 2009 08:25

Igår körde jag, Malle, Istvan och Stefan en underbar bana under den allmänna träningen. Jag fick träna på att kalla in Molle genom däcket, stanna i starten, "fel" tunnelingång, framförbyten, kontaktfält, slalomingång mm. Både Molle och jag hade en un...

Av Emmeli - 31 juli 2009 21:14

Idag började vi dagen med att promenera från Glasmästaren då jag tyvärr fått stenskott...en lagom promenad för att sedan bli bjuden på middag på Wettern Magasinet som jag starkt rekommenderar! Tack snälla mamma och pappa även om jag kunnat rulla hem!...

Av Emmeli - 27 juli 2009 20:16

Ja det kan man verkligen undra. Igår var vi ute på sjön hela dagen och fiskade så jag borde varit trött när jag vaknade, men istället vaknade jag mett ett leende på läpparna och massor energi! Så skönt! Därmed bar det ut på en promenad i skogen på 1,...

Av Emmeli - 24 juli 2009 20:15

Idag har jag spenderat hela dagen i Örebro med T:s syster på Mariebergs köpcentrum. Superkul! Eftersom jag själv inte varit så aktiv med dogsen måste jag passa på att visa världens gulligaste kusin. Efter 2 h hos frisören såg allas vår Nellie ut så h...

Av Emmeli - 23 juli 2009 15:36

Grattis till världens bästa Linn och Agnes till uppflyttningen till agilityklass 3 i small, samt världens bästa coach Carina! Önskar jag varit där och kramat er men jag får sitta här hemma och fälla en lyckotår!...

Ovido - Quiz & Flashcards