Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Emmeli - 5 augusti 2009 08:25

Igår körde jag, Malle, Istvan och Stefan en underbar bana under den allmänna träningen. Jag fick träna på att kalla in Molle genom däcket, stanna i starten, "fel" tunnelingång, framförbyten, kontaktfält, slalomingång mm. Både Molle och jag hade en underbar attityd och han gick som en dans. Var lite busig här och där men det är bara kul att se att han är tänd. En del av banan hade vi lite svårare med då man kom från ett hopphinder i full fart ,då det var en raksträcka innan, för att vika in i tunneln. Det handlade om en millisekund jag släppte honom för tidigt och då stod han på balansen, om och om igen ha ha. Sen fick jag vrida föttern mot tunnelhållet med och inte bara överkroppen och då kunde jag heller inte släppa upp honom på balansen. Insåg efter påpekande att jag släppte honom när han vände sig om och frågade om han verkligen skulle in. Allt går så fort att det är svårt men vi lär oss alltid något.


Alla ekipage hade en underbar attityd och då är träningen det bästa som finns! Fick våra övningsböcker från Clean run så idag ska det läslusas och ikväll är det sista träningen innan Söderköping. Ska enbart vara coach till våra änglar (läs Malle och Iss) då jag som arbetslös väljer de officiella tävlingarna nu. Tranås blir vår debut!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards