Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Fantastisk helg och en fantastisk agilitydag

Av Emmeli - 1 mars 2009 19:23

Helgen har varit helt underbar då jag lyckats få tummen ur med saker jag länge tänkt att jag ska göra. Underbart nu efteråt men lite mör blir man allt av allt fixande och trixande, samt städande!


Igår var det Melodifestivalen med vännerna men ingen av oss fastnade tyvärr för någon artist...vet inte riktigt vem av alla som skulle kunna vinna i europa!?


Idag bestämde jag mig för att det skulle bli en riktig hunddag och vi började med att träna i Vadstena under förmiddagen. Tränade framförallt slalom och handling med fram, ut, mellan, höger och vänster. Molle sprang på men var påverkad av underlaget. Dock var det mest snö annars hade jag aldrig låtit dem springa. Rufus var den av hundarna som gick allra bäst och hade en helt undebar attityd. Ser verkligen fram emot sommaren och hoppas vi kommer ut på lite tävlingar! Han och jag är ett team som förstår varandra medan jag med Molle upplever det som att jag inte riktigt vet hur han ska reagera än. Vi måste skaffa oss erfarenheter och bygga många banor i vår och köra järnet. Ser fram emot gräset!


Nu på kvällen har vi varit i Motala och tränat balans. Båda hundarna hade bra rinnande kontaktfält. Molle dundrar dock inte på i världens hastighet ner utan springer och när han är på kontaktfältet tittar han upp mot mig eller gör en halvhalt i väntan på ett bra. Detta var bara en test för att se hur träningen går. Nu efter mars så har jag ju inget jobb så då ska vi träna för fullt. Nu är det is på gräsmattan utanför oss så ingen balansträning alls :( Rufus dock sprang som en tok och morrade åt mig. Underbart säger jag!


Näe nu är det mys framför tv:n som gäller. Sköt om er!

 
 
lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

2 mars 2009 07:23

härlig dag:)jag hejar iallafall på alzasar i melodifestivalen:)

http://juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmeli - 5 augusti 2009 08:25

Igår körde jag, Malle, Istvan och Stefan en underbar bana under den allmänna träningen. Jag fick träna på att kalla in Molle genom däcket, stanna i starten, "fel" tunnelingång, framförbyten, kontaktfält, slalomingång mm. Både Molle och jag hade en un...

Av Emmeli - 31 juli 2009 21:14

Idag började vi dagen med att promenera från Glasmästaren då jag tyvärr fått stenskott...en lagom promenad för att sedan bli bjuden på middag på Wettern Magasinet som jag starkt rekommenderar! Tack snälla mamma och pappa även om jag kunnat rulla hem!...

Av Emmeli - 27 juli 2009 20:16

Ja det kan man verkligen undra. Igår var vi ute på sjön hela dagen och fiskade så jag borde varit trött när jag vaknade, men istället vaknade jag mett ett leende på läpparna och massor energi! Så skönt! Därmed bar det ut på en promenad i skogen på 1,...

Av Emmeli - 24 juli 2009 20:15

Idag har jag spenderat hela dagen i Örebro med T:s syster på Mariebergs köpcentrum. Superkul! Eftersom jag själv inte varit så aktiv med dogsen måste jag passa på att visa världens gulligaste kusin. Efter 2 h hos frisören såg allas vår Nellie ut så h...

Av Emmeli - 23 juli 2009 15:36

Grattis till världens bästa Linn och Agnes till uppflyttningen till agilityklass 3 i small, samt världens bästa coach Carina! Önskar jag varit där och kramat er men jag får sitta här hemma och fälla en lyckotår!...

Ovido - Quiz & Flashcards