Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Mardrömmen slog till...

Av Emmeli - 3 januari 2009 18:29

Ja då var det våran tur och det jag farat för så länge slog till. Jag sätter handen på handtaget och släpper in Molle då jag hör en röst. -Där är ju kompisen. Vänder mig om och ser grannen med sin cockertik och ropar ut Molle igen då de brukar hälsa på varandra. Jag pratar med ägarna medan deras hund äter något på våran gräsmatta (rötter?). Matte blir irriterad på husse och skäller i och böjer sig över hunden, drar i kopplet,för att han låter henne äta vad hon tror är kattskit. *Pang* säger det! Molles ansikte sitter fast i gapet på tiken och Molle skriker som en stucken gris. Det är över på några sekunder och Molle kryper in mellan mina ben.....matte går iväg utan en endaste sketen kommentar...jag kollar Molle lite snabbt och ser inget blog...lyfter upp honom och vänder på klacken....hör då en liten skamsen röst som undrar om det gick bra (husse)...den här gången gick det nog bra.....


Behöver jag ens försklara...berätta....dramatisera...ibland räcker det bara med ordet besviken...då det är så starkt laddat för mig...VARFÖR tänker sig en del sig inte för och varför känner de inte sina hundar bättre.....det där var en så enkel situation som kunde gått så illa för tänk om hon "råkat" träffa ögat....tänk om hon....


Tog bara med mig Rufus hem till päronen för en kvällspromenad och husse har tittat till Molle som inte verkar ha fått en skråma men så var det ju med Rufus med och dagen efter hade han smärtor så det blev sjukhuset...men denna gång klarade han sig nog som sagt....


a ja nu ska jag gosa med mina änglar och njuta av den sista tiden av denna dag.....jag säger bara tänk er för och sätt aldrig din hund i en situation den inte klarar för det är ju ändå djur vi har i våra koppel....

 
 
Bea

Bea

3 januari 2009 22:57

Guud vilken tur att det gick så pass bra för lillkillen !! :) Usch,, på sänt där :(
Ta hand om er :) Kramar

http://www.freewebs.com/fiossasspiritello

 
Anna o Corona

Anna o Corona

4 januari 2009 14:50

Vilken tur att det gick bra :) Men så tråkigt att det ska behöva hända:(

http://www.blogtown.se/blog.php?id=corona

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmeli - 5 augusti 2009 08:25

Igår körde jag, Malle, Istvan och Stefan en underbar bana under den allmänna träningen. Jag fick träna på att kalla in Molle genom däcket, stanna i starten, "fel" tunnelingång, framförbyten, kontaktfält, slalomingång mm. Både Molle och jag hade en un...

Av Emmeli - 31 juli 2009 21:14

Idag började vi dagen med att promenera från Glasmästaren då jag tyvärr fått stenskott...en lagom promenad för att sedan bli bjuden på middag på Wettern Magasinet som jag starkt rekommenderar! Tack snälla mamma och pappa även om jag kunnat rulla hem!...

Av Emmeli - 27 juli 2009 20:16

Ja det kan man verkligen undra. Igår var vi ute på sjön hela dagen och fiskade så jag borde varit trött när jag vaknade, men istället vaknade jag mett ett leende på läpparna och massor energi! Så skönt! Därmed bar det ut på en promenad i skogen på 1,...

Av Emmeli - 24 juli 2009 20:15

Idag har jag spenderat hela dagen i Örebro med T:s syster på Mariebergs köpcentrum. Superkul! Eftersom jag själv inte varit så aktiv med dogsen måste jag passa på att visa världens gulligaste kusin. Efter 2 h hos frisören såg allas vår Nellie ut så h...

Av Emmeli - 23 juli 2009 15:36

Grattis till världens bästa Linn och Agnes till uppflyttningen till agilityklass 3 i small, samt världens bästa coach Carina! Önskar jag varit där och kramat er men jag får sitta här hemma och fälla en lyckotår!...

Ovido - Quiz & Flashcards