Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Kontaktfältsträning

Av Emmeli - 8 maj 2009 18:48

 Kommer våra starter någon gång att se ut så här?


Kom precis hem från en givande träning med Malle och Iss. På vägen ut till klubben var det som om himlen öppnade sig. Lite otur men roligt för det fick oss att brista ut i skratt. Tröga som vi är åkte vi dit och bestämde oss för att träna kontaktfält under taket vid klubbstugan. Molle hittade ner fint med tanke på att det är andra tillfället med 2 på 2 av. Insåg efter diskussion med Malle att jag just nu belönar "okej" med dvs mitt släppkommando och borde fokusera med på själva ställandet på kontaktfältet så till nästa gång ska jag ha med godis som alternativ belöning. När vi väl börjat bli nöjda med kontaktfältsträningen började det bli uppehåll och vi valde att traska ut till banan...när vi går där med våra bom under armen hör jag Malle:- Jag skulle behöva träna på.....allt kändes så sjukt att jag inte kunde sluta skratta. Finns det några mer stollar än vi som åker ut för att träna när det vräker ner och tar första tillfälle att få springa på banan så fort det lugnar sig lite för att till slut inse att det vräker ner igen utan att vi ens märkt det! Ha ha...


Vi hjälptes också åt med Molles och mina starter (Iss sitter ju som ett ljus!)och diskuterade olika lösningar. F.o.m nu ska jag prova att bara acceptera rätt och hela tiden ta om tills han ligger och ligger kvar. Inga dubbelkommandon här tack! Så underbart med två ögon till och att få diskutera. Hon hjälper mig/jag hjälper henne att se mönster som man gör i sin träning utan att tänka på det. Som jag gick exakt antal gånger förbi Molle på balansen och belönade att han stod kvar osv istället för att variera. Jag fick tillsägelser om att jag så osäker ut osv---kan det bli bättre? Inser att det är guld att kunna träna tillsammans även om de korta repetitionerna man gör själv med är viktiga. Att kunna träna på allt detta till nästa gång och visa framsteg är bara peppande. Rufus fick vara hemma eftersom det regnade och han hatar det. Ska få extra gos ikväll istället!


Har föresten anmält mig till en fotokurs för Mia Karlsvärd i Mjölby i slutet av maj. Ska få den som en födelsedagspresent och det ska bli såååå kul. Hoppas kunna lära mig massor om bländare, slutartid Iso-värde osv.....mer än basic!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmeli - 5 augusti 2009 08:25

Igår körde jag, Malle, Istvan och Stefan en underbar bana under den allmänna träningen. Jag fick träna på att kalla in Molle genom däcket, stanna i starten, "fel" tunnelingång, framförbyten, kontaktfält, slalomingång mm. Både Molle och jag hade en un...

Av Emmeli - 31 juli 2009 21:14

Idag började vi dagen med att promenera från Glasmästaren då jag tyvärr fått stenskott...en lagom promenad för att sedan bli bjuden på middag på Wettern Magasinet som jag starkt rekommenderar! Tack snälla mamma och pappa även om jag kunnat rulla hem!...

Av Emmeli - 27 juli 2009 20:16

Ja det kan man verkligen undra. Igår var vi ute på sjön hela dagen och fiskade så jag borde varit trött när jag vaknade, men istället vaknade jag mett ett leende på läpparna och massor energi! Så skönt! Därmed bar det ut på en promenad i skogen på 1,...

Av Emmeli - 24 juli 2009 20:15

Idag har jag spenderat hela dagen i Örebro med T:s syster på Mariebergs köpcentrum. Superkul! Eftersom jag själv inte varit så aktiv med dogsen måste jag passa på att visa världens gulligaste kusin. Efter 2 h hos frisören såg allas vår Nellie ut så h...

Av Emmeli - 23 juli 2009 15:36

Grattis till världens bästa Linn och Agnes till uppflyttningen till agilityklass 3 i small, samt världens bästa coach Carina! Önskar jag varit där och kramat er men jag får sitta här hemma och fälla en lyckotår!...

Ovido - Quiz & Flashcards