Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Emmeli - 6 juli 2009 17:11

Wow jag är ju helt galen har jag insett i helgen! Jag har ju som jag skrivit tidigare valt att inte starta Molle officiellt än eftersom jag känner mig själv för väl och vet att jag skulle ha mycket svårare att vara konsekvent på tävling än vad jag har på träning. Sen har jag gett mig fasen på att min hund ska ha en bra grundträning. Men efter helgen har jag nog insett en del saker:


  • Molle måste få starta på tävlingar för att få erfarenhet
  • Vi måste springa banor för att lära oss mer om varandra
  • På tävling så ser jag också vad han lärt sig och vad han behöver träna mer på
  • Jag måste ut för att utvecklas som tävlingsmänniska och bli den handler jag vill vara

Jag vill tacka alla fantastiska ekipage som gett mig en otrolig kick och en enorm inspiration att fortsätta jobba med Molle och att bli så bra jag vet att vi kan bli. Med Rufus så kände jag mig otroligt revanchsugen!


Vad har jag lärt mig i positiv bemärkelse dessa två dagar:

  • Fasen vad härligt det är med de ekipage som tokkör utan att hålla igen alls. Ibland bär det vägen och ibland blir det kaos men leendet finns kvar och hunden är sååå gasad. Detta ska vi jobba mot!
  • Jag VILL ha mina kontaktfält och jag får inte slarva med dem
  • Att springa ett lopp säkert och i lagom tempo ser jag inte som lika bra som de som går toksnabbt med stolpe ut. Tyvärr känner jag så och det måste jag komma ihåg vad gäller oss med.
  • Agility är så underbart och en sport som är på väg
  • Jag älskar livet med mina hundar och att sitta vid bankanten med Rufus i knät, kikandes på det jag älskar och med en massa människor runt mig med samma intresse måste vara det bästa som finns!
  • Jag älskar att prata agility! Kikade avundsjukt på alla som diskuterade olika lösningar osv!
  • Jag måste sluta tjata om att pinnar inte ska spela roll utan verkligen leva efter det och jobba på den inställningen för den spela såå stor roll!

Vad såg jag som jag inte vill ha?

  • Många som jag tror har släppt på sina kriterier vad gäller kontaktfält och jag såg flera hundar som smög ner och visste att det inte är hela vägen ner som gäller. Flera skrek hysteriskt argt för att handarna skulle ner och det problemet vill jag inte ha även om jag inser att det är lätt att haman där.
  • Såg en del handler som visade en stor frustration lite för tydligt och det gick ut över hunden. Den tävlingsmänniskan vill jag inte vara.
  • Många hundar tjuvade i starten och det ÄR ett problem för oss och jag kunde riktigt se mig själv göra samma sak. Jag måste jobba vidare med det för under tävling är det lätt att man är nervös och släpper iväg en tjuvstart. Många gick och kommenderade samma sak om och om igen...jag med...plats plats....summan av det fick jag se nu och det är ju en osäker hund. Jag måste bli bättre på det. Sagt ord gäller!

Hade iallafall en fantastisk helg med underbart sällskap! Fick se Linda med Minus och hans underbara fart på tävling, Ida och Tuva som är så tajta och fick med sig en pinne hem, Eva med den enorma utvecklingen och snabba pudeln Milou, Linn som tog pinne med Agnes och Molles pappa med nervösa Bea som alltid är lika underbar! Träffade Kalle med sin coola Nelson som vi eventuellt ska bilda lag med. Vad sägs om Nelson and the Knutters?


Tog en massa bilder i helgen men de kommer ut ikväll eller i natt hoppas jag på! Här kommer tre favoriter:


Ovido - Quiz & Flashcards