Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Emmeli - 22 juli 2009 11:35

I måndags var det träningstävling igen och Molle gick snabbt snabbt och fel fel men jäklar vad kul det var att köra en kanonkula! Vilan hade gjort sitt och jag skulle ha hoppat fram honom innan och delat upp banan. Att köra i inhängnat gör att avstånden mellan hindren inte är korrekta heller och det blir inget flyt, men idag fick jag se vad jag vet att vi måste träna mer på. Att förbereda ett framförbyte så att han inte fortsätte fram i serpentinen utan fullföljer den runt eftersom jag visar på sväng. Grymt nöjd med slalomet idag då jag stack iväg åt sidan till ett hinder vid en omgång och gick om och förbi slalom en gång och han gick aldrig ur! Hunden var en atombomb idag och summan blev ett bett i handen!


Rufus var nog bättre tusen ggr om då han trots att det var löptikar längs staketet så följde han mig även om han är ett bra exempel på en hund som måste träna massor för att kunna springa på sin maximala kapacitet. Molle bara springer. Väl hemma blev det en cykeltur med Rufus och jag har kommit på ett knep. Ha Molle i korgen! Rufus han var så trygg och glad och sprang på som aldrig förr. Lät Molle springa en liten bit med honom och insåg att jag absolut kan träna dem så!


Igår gjorde jag och Malle ett drag som förhoppningsvis ska hjälpa oss att utvecklas dvs vi köpte lite övningsböcker från Clean run! Längtar efter dem!

(http://www.cleanrun.com/index.cfm?fuseaction=category.display&category_ID=160) Ser hur en del lägger in en bild på hemsidorna de rekommenderar...någon som vet hur man gör?


Annars har det inte varit sommar hemma hos oss utan jag har legat inne med Magdalena Graafs bok som jag för övrigt rekommenderar om man är som mig- svag för sanna historier...även om jag har svårt att inse slutet av boken..förväntade mig något annat...Nu sitter jag med en bok om en flicka som bytt 5 fostehem på 4 månader och nu hamnat i ett nytt. Saknad tror jag den heter...ska bara till gymmet först...gå med hundarna och ut och träna framförbyten med Malle...men sen så ska boken och jag ner i fotöljen under en filt!

Ovido - Quiz & Flashcards