Alla inlägg den 23 april 2009

Av Emmeli - 23 april 2009 21:50

...gör man inte genom att gå på en rak linje bredvid sin matte utan man hoppar och är tokglad och flackar från sida till sida...om Molle får bestämma så ger det 10 poäng!


Igår försökte jag få till ett bra träningspass nu när moroten är Malles och mina lydnadspass men han gick med en raket i arslet så jag valde att bryta och tränade slalomingångar istället. Kunde nu kalla in honom i slalom och det har vi inte kunnat innan- detta är som träning för att jag ska så småningom kunna springa om honom...


Men åter till fotgåendet...idag gjorde jag ett nytt försök och diskriminerade och han skärpte till sig direkt. Idag kunde jag vara så konsekvent jag vill och han presterade bra även om vi har långt kvar. Han måste få mer kontroll över sin kropp, hitta rätt position där han inte tränger och en mer noggrann och precis ingång. Träna träna annars kommer ingen framgång!


Avslutade även med stå, sitt och ligg-kommando på avstånd och jäklar vad fint de börjar se ut. Ställandet var klockrent utan studs mm så det ska vi bevara. Han har dock länge haft svårt för att hålla postionen sitt när jag lämnar honom men idag gjorde vi framsteg. Ser fram emot morgondagen och mer träning! GO NATT!

Ovido - Quiz & Flashcards