Alla inlägg den 3 november 2008

Av Emmeli - 3 november 2008 21:45

Ni som gillar Canis kan bli inspirerade av Tv-klipp f.o.m onsdag kl 12 på http://www.canis.tv/


Tack Lotta för alla smarta tips och all inspiration!

Av Emmeli - 3 november 2008 21:16

Igår var det träning i Boxholm och jag är sååå nöjd med Molles slalom. Vi håller på att träna 12 pinnar nu och ingångar och killen tar 12 pinnar med bra fart och med bakombyte innan! Insåg även att vi måste träna handling med olika tunnelingångar. Fick inte riktigt till det så jag ska försöka köra den sekvensen själv och känna mig för. I slutet låste han sig lite men så gör han lätt om han blir trött och det måste vi jobba på.


Idag har Molle tränat lydnad. Klarar ställandet från ligg på 5-10 m avstånd nu med rätt teknik så det går framåt. Tränade att sitta och ligga kvar. Försöker öka motivationen i ingångarna men vet i attan hur jag ska få honom att gå rakt i fotgåendet. Han går med svängd kropp. TIPS NÅGON?


Rufus och jag har haft en underbar kväll och det finns ingen bättre än honom (enligt mig). Spände på mig världens bästa sak-bältet- och fäste flexikopplet, tog fram stavarna och knallade iväg i en timme. Skrutten går klockrent framför och håller ett alldeles perfekt tempo. Bättre kommunikation kan vi inte ha när det är han och jag på promenad. Det är som att han tänker- nu ska matte bränna fett så nu ska jag dra runt henne- och så kör han bara. Min underbara ängel!

Rekommenderar verkligen detta bälte:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards