Alla inlägg den 30 november 2008

Av Emmeli - 30 november 2008 21:40

Idag har vi varit och gått en långpromenad i skogen på morgonen och avslutade dagen med en längre sväng tillsammans med Maria med dogsen. Själv är jag helt slut efter fotbollsträningen idag...insåg att på 7 år har de bytt ut de stora 5-bollarna till små tunga fyror och jag har både gått upp i vikt och tappat styrka och kondition. Nedrans vad blind man var då...man insåg aldrig hur vältränad man var! Inomhus är dessutom mycket svårare då allt går så fort. Spelsinnet finns kvar men man orkar ju inte lika mycket och är inte lika rapp...når liksom inte bollen som förr. Motiverande värre till att träna mer och kämpa med magen :) Underbart gäng är det med! På lördag är det insparksfest och man ska vara utklädd- jobbarkompisen vill att jag tar krokodildräkten jag sytt till barnen men jag vet inte.... ha ha...kanske slänger upp en bild :)


Väl hemma och alla fyrbenta färdigrastade fick Molle ett litet träningspass. Flera framsteg och plus:

  • Har tagit tag i fotgåndet och idag gick han mycket bättre. KUL att se och vi trippade nästan som ett dansande par sidledes. Han har verkligen förstått var belöningarna kommer. Tänk vad en korrekt belöningsposition kan göra skillnad.
  • Apporteringen tog ett stort steg framåt. Tränade på att följa efter mig och gå med apportblocken. Då tar han den och går och sätter sig i utgångsställning. Jag tar tag i blocket...han släpper inte utan väntar på släppsignal. WOW detta är mycket motiverande. Tur man har sin lilla lydnadsbok för är jag konsekvent och medveten om vilka steg jag vill att han ska ta så verkar allt gå så mycket lättare.
  • "Sitt vackert": han erbjöd flera sitt vackert utan stöd.
  • "Pang"- låg kvar en längre tid. Har tidigare kastat sig ner och upp för belöning.
  • "Höger", "vänster", "sitt", "ligg", "stå" börjar se mycket bra ut nu. "Stå" fortsätter vi att träna på för rätta tekniken.

Nu vill jag bara att snön ska komma så att det inte är lika skitigt ute längre och lite ljusare!! Längtar efter våren så att jag kan ta tag i agilityträningen igen och kontaktfälten!


Kram på er alla!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards