Alla inlägg den 5 november 2008

Av Emmeli - 5 november 2008 20:11

Igår hade jag ett underbart träningspass med Emöke på klubben. Vi tränade att få hunden att ta den andra tunnelingången än den som erbjöds direkt. Molle gick jättebra och jag kom fram till att ett krokande är nödvändigt och vi fick en jättefin kontakt. Slalomet gick sämre men där behöver vi träna mer och mörkret hjälpte ju honom heller inte mer.


Tack snälla Emöke för kramen den kommer jag att leva på länge och hur underbart är det inte att diskutera agility och att ge och få tips. Ska verkligen tänka på dina tips till nästa gång! Det roliga är att Chess är en av de hundar jag b la inspirerats av i slalomet då han är grym grym där! TACK!


Nu ska jag dyka ner i lydnadsboken och se om jag kan börja planera in lite träningspass för senaste veckan har det inte blivit någon träning alls vad gäller trix och lydnad känns det som :(



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards