Alla inlägg den 27 november 2008

Av Emmeli - 27 november 2008 21:20

Idag blev det sent på jobbet...halv sju gick jag ut genom dörren. Väl hemma tog jag och Rufus fram stavarna och så gick vi maximalt en timme. Tyckte Rufus betedde sig lite konstigt då han bara gick rakt fram och drog hela tiden. Efter 40 minuter vänder han sig om och jag ser att han har en dockborste i munnen...ja ja jag fick ju hålla ett högt tempo för att hinna med honom och det var ju bra. Men som trogen hane han är så tog han igen de 40 minuterna genom att försöka pinka på varje litet grässtrå sista biten. Envis som synden!


Molle fick inte följa med utan det var tänkt att han skulle få ett lydnadspass istället....men vi tänkte inte samma sak idag. Han hade löparbana mellan mig och utgångsställningen och sandlådan......valde då att köra lite torrhandling (agility) med skick runt en stolpe med fram-och bakombyten, utkommando för att sedan plocka in och jobba nära...efter det var han lite mer lugn och vi körde lite lydnad men idag kunde han nog grävt ner sig i sanden och stannat där :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards