Alla inlägg den 9 november 2008

Av Emmeli - 9 november 2008 15:14

Idag åkte vi ut till klubben igen och ensamma igen. Undrar var alla är så här års? Åker ju ändå mitt på dagen så någon mer träningssugen borde väll finnas men men...


Idag blev det två nya övningar med lite mer hinder för att se om fokus håller i sig. Har gjort två av dem så ni kan köra själva om ni blir sugna. Den till höger passar Molle som handen i handsken. Att skicka ut honom för att placera sig bra och förbereda för staketet var inga problem. Han tar de hinder som är logiska. Han smet emellan vid ett tillfälle på hinder 15 då jag inte bröt hans linje i tid. Annars gick det kanon och jag är så stolt och glad över vårat samspel. Detta är mycket motiverande till slalomträningen mm.


Rufus har svårare när det blir tajt eftersom han inte har samma kropp men förvånade mig när jag kunde handla likadant vid staketet. Vid slalom har Molle mycket kvar att lära innan han blir så säker som Rufus. Min lilla skrutt!


Sedan tog Rufus och jag en fika och delade på en yoghurt och lite salami. Mums!


Andra övningen var jag helt lyrisk över. Min lilla ängel som mest sett ut som att han inte gillar att arbeta närma mig gick som en kanonkula och svarade på minsta lilla vink när vi körde två "wrap" runt 3 och 5. Superlycklig!


Rufus fick köra de andra övningarna (som jag inte ritat ut här) och jag var så nöjd att jag valde att strunta i denna. Hur underbart ska det inte bli i vår när jag fått upp kondisen på honom och mig och när han musklat på sig igen!


Näe nu ska vi slappa lite och njuta av fars dag och att det är söndag! Ha det gott!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards